CPSA 2016 Annual Conference Programme

Canadian Political Science Association

HOME | MOBILE | FRANÇAIS

May 31 to June 2, 2016
University of Calgary
Calgary, AB

General Information

spacer

CANADIAN POLITICAL SCIENCE ASSOCIATION
ASSOCIATION CANADIENNE DE SCIENCE POLITIQUE

88th ANNUAL CONFERENCE / 88e CONGRÈS ANNUEL
UNIVERSITY OF CALGARY
MAY 31 – JUNE 2, 2016 / LE 31 MAI AU 2 JUIN 2016

Registration

The Congress of the Humanities and Social Sciences registration desk is in the Congress Hub, located in the Jack Simpson Gym at the University of Calgary (see campus map). The hours of operation are:


May 27 10 am - 5 pm
May 28 to June 2 7:30 am - 5 pm
June 3 7:30 am - 2 pm

The CPSA registration table is located in Science Theatres 142 (see map). After having registered with the Congress of the Humanities and Social Sciences, delegates are asked to proceed to the CPSA registration table for additional information. The table is open as follows:

May 30 12 pm - 5 pm
May 31 8 am - 5 pm
June 1 8 am - 5 pm
June 2 8 am - 12 pm

To register on-line:
www.cpsa-acsp.ca/conference.php

Inscription

Le Bureau d'inscriptions du Congrès des sciences humaines, dans le Carrefour du Congrès, est situé dans le gymnase Jack Simpson de la University of Calgary (voir la carte du campus). Les heures d’ouverture sont les suivantes :

27 mai 10 h - 17 h
28 mai au 2 juin 7 h 30 - 17 h
3 juin 7 h 30 - 14 h

Le bureau d’inscription de l’ACSP est situé dans le Science Theatres 142 (voir la carte). Après votre inscription au Congrès des sciences humaines, veuillez vous y rendre pour obtenir d’autres renseignements. La table est ouverte le :

30 mai 12 h - 17 h
31 mai 8 h - 17 h
1 juin 8 h - 17 h
2 juin 8 h - 12 h

Pour vous inscrire en ligne :

www.cpsa-acsp.ca/conference_f.php

CPSA Coffee Breaks

Sciences Theatres 142

Pause cafés ACSP

Sciences Theatres 142

Bottled Water–Free Campus

The CPSA conference is bottled water free. We encourage our members to bring their own water bottles to refill them throughout campus.

Un campus libre d’eau embouteillée

Le congrès de l’ACSP est libre d’eau embouteillée. Nous encourageons nos membres à amener leurs propres bouteilles pour les remplir sur le campus.

twitter Twitter
Join the conversation at #CPSA2016
twitter Twitter
Joignez-vous à la conversation à #CPSA2016
Audio-Visual Equipment

Session rooms are equipped with a computer with Internet access, projector, screen and sound system.
Équipement audio-visuel

Les salles où se dérouleront les séances sont équipées d’un ordinateur avec accès à Internet, un projecteur, un écran et un système audio.
Local arrangements

Professor David Stewart (Department of Political Science - University of Calgary) has taken care of the local arrangements. He and the student assistants will be available to help in case of need.

Phone: (403) 220-6727
E-mail: dstewart@ucalgary.ca
Organisation des lieux

Le professeur David Stewart (Department of Political Science - University of Calgary) est le responsable de l'organisation des lieux. Les étudiants assistants et lui sauront vous aider en cas de besoin.

Téléphone : (403) 220-6727
Courriel: dstewart@ucalgary.ca
After-conference information

After-conference information may be obtained from the CPSA Secretariat: cpsa-acsp@cpsa-acsp.ca
Renseignements après-congrès

Pour des renseignements concernant l’après-congrès, veuillez communiquer avec le secrétariat de l'ACSP : cpsa-acsp@cpsa-acsp.ca
CPSA Membership

Your 2016 membership can be paid at www.cpsa-acsp.ca.
Cotisation à l’ACSP

Votre cotisation pour 2016 peut être acquittée au www.cpsa-acsp.ca.
Future Conference

2017 (May 30 – June 1) Ryerson University

2018 (Dates TBC) - University of Regina

Prochains congrès

2017 (30 mai au 1 juin) ) Ryerson University
2018 (Dates à confirmer) – University of Regina
See your Congress delegate’s package for information on the following:

Airport Ground Transportation
Book Exhibit
Campus Security
Daycare
Dining Facilities
Luggage Storage
Parking
Public Transit
Taxis
Veuillez voir votre guide du congressiste du Congrès des sciences humaines pour les informations suivantes :

Transport depuis l’aéroport
Salon du livre
Service de sécurité
Service de garderie
Restauration
Rangement des bagages
Stationnement
Transport en commun


congress2014