• darkblurbg





    CPSA Students Caucus Meeting








    Congrès annuel de l'ACSP 2019 - 4 juin 2019
  • darkblurbg




    Workshop: The Official Languages Act at 50
    Le 50e anniversaire de la Loi sur les langues officielles








    Congrès annuel de l'ACSP 2019 - 4 juin 2019
  • darkblurbg




    Reception: Department of Political Science
    University of British Columbia








    Congrès annuel de l'ACSP 2019 - 4 juin 2019
  • darkblurbg
    Association canadienne de science politique
    Programme du congrès annuel de l'ACSP 2019

    LA POLITIQUE AUTREMENT;
    PARLER FRANC, PARLER VRAI

    Organisé à l'Université de la Colombie-Britannique
    Mardi le 4 juin 2019 au jeudi 6 juin 2019
  • darkblurbg
    Discours présidentiel
    François Rocher, CPSA President

    Vie et mort d’un enjeu
    la science politique canadienne
    et la politique québécoise

    Location: CIRS 1250
    Mardi le 4 juin 2019 | 17 h 00 - 18 h 00
  • darkblurbg
    Keynote: UBCIC Grand
    Chief Stewart Phillip

    Asserting Indigenous
    Title and Rights in 2019

    Location: CIRS 1250
    Mardi le 4 juin 2019 | 10 h 30 - 12 h 00
  • darkblurbg
    Keynote Speaker: Wendy Brown
    In the Ruins of Neoliberalism:
    Our Predicaments:
    the Rise of Anti-democratic
    Politics in the West

    Location: CIRS 1250
    Mercredi le 5 juin 2019 | 14 h 00 - 15 h 30
  • darkblurbg
    Keynote Speaker: Roland Paris
    Canada Alone?
    Surviving in a Meaner World

    Location: CIRS 1250
    Jeudi le 6 juin 2019 | 10 h 30 - 12 h 00

ACSP/AÉI-Canada, section sur les relations internationales



C18 - ISA Canada Professional Development Workshop III: Indigenizing the International Relations Classroom

Date: Jun 6 | Heure: 12:00pm to 01:30pm | Location: SWING 307

Chair/Président/Présidente : Alison James (University of British Columbia)

Discussant/Commentateur/Commentatrice : Jeff Corntassel (University of Victoria)

Discussant/Commentateur/Commentatrice : Leah Sarson (Dalhousie University)

The workshop will focus on how to bolster knowledge and understanding of indigenous peoples and cultures by incorporating appropriate subject matter, concepts, and methodologies into teaching and learning strategies.

Participants
Jeff Corntassel (University of Victoria)



Acceuil